סטודיו למיתוג – כיצד נבחר את הסטודיו הנכון ואיך הוא יכול לעזור לנו

סטודיו למיתוג

תהליך של מיתוג עסק, מיתוג מוצר או שירות, הוא הכרחי מעת לעת, בוודאי בנקודות זמן מסוימות. זהו תהליך שנועד לקדם את העסק באמצעות שיווק ופרסום באופן שונה, ובמובנים רבים הוא נועד לשנות את פניו של העסק כפי שהם הוצגו עד כה, בפני הלקוחות, התקשורת, ספקים וגורמים אחרים.

הרעיון של מיתוג הוא לשנות את הלוגו, את הסלוגנים שליוו של העסק, וכן היבטים אחרים שקשורים כך או אחרת באופן בו העסק מוצג כלפי חוץ וכלפי פנים. הרעיון הוא שהמיתוג לא יהיה רק ויזואלי, אלא גם יצוק לתוכו תוכן ורעיון ייחודי.

בסרך כלל נהוג לפנות אל סטודיו למיתוג שמתמחה בכך במצבים מסוימים. למשל, כאשר מדובר על עסק ותיק שרוצה לרענן את פניו, לשדר משהו חדש וצעיר יותר, כשעסק נמצא במשבר והוא רוצה להראות שהוא שינה את דרכו ולהציג גישה אחרת, כשעסק מעוניין להיכנס, להשתלב, בשווקים חדשים, מדינות חדשות, וכן, יש מצבים בהם יהיה צורך למתג את העסק מחדש, כאשר רוצים לשלב מוצר או שירות שונה, חדש, ומעוניינים לבצע התאמות על פיהם.

כאמור, בכל אחד מהמקרים הנ"ל יש צורך לפנות אל סטודיו שמתמחה במיתוג. הכוונה לסטודיו שיודע כיצד לעשות זאת מהצד של השיווק והפרסום אך גם מהצד של העיצוב, מהצד הגרפי, כלומר, כיצד לייצר לוגואים ברמה איכותית שתתאים לחזון של העסק, כיצד לכתוב סלוגן שיהיה לא רק קליט ונכון אלא גם יעוצב בצורה יפה ומרשימה, וכן מעבר לכך בשורה של דברים אחרים.

חשוב לציין, כל הרעיון של מיתוג איננו בא לידי ביטוי רק מבחינה רעיונית או ויזואלית אלא גם מבחינה טכנית, כלומר, הוא אמור להתבצע במסמכים רשמיים, ניירות מכתבים, מעטפות, שלטים ולמעשה בכל דבר שקשור כך או אחרת לעסק ונושא את שמו.

כיצד בוחרים סטודיו למיתוג בצורה נכונה

על מנת לבחור סטודיו בצורה חכמה, הרי שעלינו לבחון שני דברים במקביל. ראשית, מה אנחנו מחפשים, עם איזה סוג סטודיו אנחנו רוצים לעבוד, שנית, מה הסטודיו יכול להציע לנו, מה בדיוק אנחנו יכולים לקבל ממנו. בין אם זה מבחינה ויזואלית, בין אם זה מבחינה רעיונית, בין אם זה מבחינה טכנית.

לשם כך, אנחנו גם צריכים לאפיין את הצרכים והרצונות שלנו, אך אנחנו גם צריכים לראות מה הסטודיו עשה בעבר ומה הוא יכול להציע לנו כיום. חשוב לראות עבודות ישנות, לראות כיצד הצוות במקום מתנהל, איך הוא עובד, מה תוכנית הפעולה שלו, וכן, צריך להבין עד כמה שיטות העבודה שלו מה הלקוחות, יכולים באמת להתאים לנו.

בסופו של דבר, עלינו ליהנות מתוכנית מיתוג שלמה, כוללת, באופן כזה שאנחנו באמת נוכל למתג את העסק שלנו כמו שאנחנו רוצים.