קרוזים – למה משתלם לצאת אליהם

קרוז

אחד מסוגי הנופשים הכי אהובים על ישראלים ובכלל, הם קרוזים. אנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של דוגמאות של נופשים מסוג זה, בין אם זה לרחבי אירופה, מזרח אסיה, מדינות מסוימות באפריקה וכן ביבשת אמריקה, הן בצפונה, מרכזה ודרומה.

ההבדל בין הקרוזים השונים שאנחנו יכולים למצוא, בא לידי ביטוי הן במספר הימים של כל קרוז, הן במקום ממנו הוא יוצא והן באופן המסלול שלו. על מנת להבין את ההבדלים, אנחנו צריכים לדעת מה זה בכלל קרוז ולמה אנשים רבים נמשכים אליו.

הרעיון של קרוז הוא מאוד פשוט, מדובר על ספינה שמשמשת כמין בית מלון צף במהלכו אפשר לבלות מספר ימים בים, על גבי הספינה וליהנות מכל מה שבית מלון רגיל מספק ואפילו מעבר לכך. זה אומר, חדרים ברמה גבוהה, מסעדות, בתי קפה, חדרי כושר, ספא, קזינו, חנויות ועוד. הספינה שטה בין יעדים שונים, במקומות מסוימים היא עוצרת, ואז אפשר לרדת ממנה אל הנמל ולטייל שם כמה שרוצים. בצורה כזו, גם מגיעים אל יעדים שונים וגם נהנים מסוג נופש מיוחד ויוצא דופן.

למה אנשים בוחרים לצאת לקרוז

קרוזים מושכים אליכם הרבה מאוד אנשים, בגלל כמה סיבות. ראשית, מה שהספינה מציעה זה מאוד מפנק, מדובר על חוויה ייחודית שאנחנו לא תמיד נמצא משהו דומה לה, לא בבתי מלון ולא במקומות דומים.

שנית, עצם השייט הוא מיוחד. בדרך כלל כשאנחנו נוסעים ליעד מסוים באירופה או בכל מקום אחר, אנחנו צריכים לייצר לעצמנו מסלול, אנחנו צריכים לדאוג לכל מה שקשור לאמצעי תחבורה. כאן הספינה לוקחת אותנו לכל מקום, אנחנו נהנים מחוויה שהיא יוצאת דופן, הרי במשך מרבית ימות השנה אנחנו לא מבלים על המים ולא על ספינה, מן הסתם.

שלישית, יש בקרוז משהו שהוא מעבר לנופש רגיל, מדובר בחופש אמיתי, נטול דאגות, אנחנו לא רואים שום דבר, לא שומעים שום דבר, אנחנו רחוקים מכל ההמולה והשגרה לה אנחנו רגילים, מה יכול להיות יותר טוב מזה? כל מה שנשאר לנו זה ליהנות.