כיצד משתלם לרכוש רכבים מסחריים

רכבים מסחריים

שוק הרכב מתחלק, כידוע, על פי דגמים, שנתונים, סוגים, ועל פי קטגוריות נוספות. אחת מהן מתייחסת לאופי השימוש ברכב. לצד רכבים פרטיים, רכבי משפחה או רכבי מנהלים, אנחנו יכולים למצוא רכבים המיועדים למטרות מקצועיות, מסחריות.

רכבים מסחריים מיועדים לקהל ספציפי מאוד. בשונה מכלי רכב אחרים אשר מיועדים לשרת את כולם, הרי שרכב מסחרי משרת קהל מאוד ספציפי. מדובר על בעלי מקצוע הנדרשים לרכב גדול על מנת לאחסן את הציוד וכלי עבודה, חברות ועסקים שמשתמשים בנהגים לצורך העברת ציוד ממקום למקום, משלוחים ואספקת חומרים, וכן במקרים מסוימים, רכבים מסחריים משמש להסעות עובדים.

כיצד רוכשים רכב מסחרי

מאחר ורכב מסחרי הוא כלי עבודה, אזי שיש צורך לאפיין תחילה את הצרכים של בעל המקצוע, העסק. אפיון נכון של הצרכים יאפשר לרכוש רכב בצורה מושכלת ונכונה. כך הרכב ישרת את מטרות בעליו, הנהגים שמשתמשים בו, וימלא את הפונקציות הנדרשות ממנו.

בתהליך האפיון, צריך להתייחס, בין היתר, לשאלה מה גודל הרכב שמחפשים, אילו מערכות הרכב צריך להכיל, מה אמצעי הבטיחות הנדרשים ברכב,. כמו כן, מה הם התנאים הכספיים העומדים לרשות העסק, בין אם זה מבחינת עלויות רכישה ובין אם זה מבחינת הוצאות שוטפות.

עוד נקודה שצריך להתייחס אליה, היא משך הזמן שהנהג אמור להשתמש ברכב. מאחר ומדובר ברכב עבודה, ייתכן שמשך הזמן יהיה הרבה יותר ממושך מאשר רכב רגיל, פרטי, ולכן, חשוב להתייחס להיבט הזה, בצורה ייחודית. בין אם זה בהקשר של בטיחות, נוחות או כל הקשר אחר.

היכן ניתן לרכוש רכב מסחרי

שוק הרכב בישראל השתנה במהלך עשרים השנה האחרונות. אם בעבר השוק היה שייך אך ורק ליבואנים ולחברות הרכב הגדולות, הרי שכיום הצרכן נהנה ממגוון רחב יותר של אפשרויות רכישה, כולל של רכבים מסחריים.

למשל, יכול בעל מקצוע לפנות אל חברות אשר מתמחות בתחום של ליסינג או טרייד אין, ולחפש עסקה המתאימה לו, בין אם זה בהיבט הכלכלי ובין אם זה בהיבטים שמתייחסים לקטלוג הרכבים אשר עומד לרשות החברה. כך הוא יכול ליהנות מרכב שמתאים לצרכיו, בתנאי מימון נוחים או בעסקה של טרייד אין עם רכב ישן שעומד לרשותו.

כיצד ניגשים לתהליך של רכישת רכב מסחרי

כאמור, בשלב הראשון יש להתייחס לשאלה, מה בדיוק מחפשים, מה בדיוק העסק או בעל המקצוע צריך. בהתאם לכך, עליו לבחון את התנאים שעומדים לרשותו מבחינה כספית, ואילו הצעות יכולות להתאים לו. הוא יכול לבחור בין רכב יד ראשונה לרכב משומש במצב טוב.

בשלב השני, עליו להתייחס הן לעלויות העסקה הכוללות, הן לעלויות אחזקת הרכב, כולל עלויות שוטפות, וכן, חשוב שיבחן את ערך הרכב, ביחס לשאלה, כיצד הוא יוכל למכור אותו בעתיד ומה יהיה ההפרש בין עלות הרכישה לעלות המכירה.