רכבים מסחריים להשכרה – האם זה נכון עבורנו?

כשאנחנו נדרשים לשימוש ברכב מסוים, בוודאי אם זה רכב מסחרי לעסק, עולה אצלנו לא פה התהייה, האם ישתלם לנו להשקיע כסף ברכישתו או שמא, מוטב שאנחנו נשכור אותו לתקופה מסוימת ובסיומה נחזיר את הרכב לחברה ממנה שכרנו.

ההבדל בין רכישה להשכרה יכול להיות מהותי בכמה וכמה מובנים, על כן, אנחנו צריכים לקחת בחשבון, מה יהיה יותר נכון עבורנו. עלינו לאפיין בצורה נכונה את הצרכים שלנו, עלינו לאפיין בצורה נכונה את היעדים והמטרות שלנו, וכן עלינו לבחון את שתי האופציות על פי פרמטרים שונים על מנת שבסופו של דבר, נוכל להחליט כיצד יהיה נכון עלינו לפעול.

עלינו לזכור, הרכב אמור לשרת צרכים מסוימים, ומאחר ומדובר בצרכים מקצועיים, צרכים של פרנסה, אנחנו לא יכולים להתפשר ואנחנו בטח לא יכולים לקבל החלטה מבלי לבדוק קודם לכן את כל האפשרויות שעומדות לרשותנו. עלינו להבין, לא מדובר בעוד עסקה עבור העסק, לא מדובר ברכישת מוצר סטנדרטי. 

בסופו של דבר, מדובר ברכב שאמור לשרת אותנו על בסיס יומיומי, אמור לאפשר לנו לבצע את העבודה שלנו בורה הטובה ביותר, בין אם אנחנו משתמשים בו לצורך הסעת עובדים, הובלת ציוד, ובין אם מדובר במשלוחים, הובלות או כל דבר אחר שאנחנו מבצעים עבור הלקוחות שלנו. 

לפני שנשאל את השאלה, האם נכון לחפש רכבים מסחריים להשכרה, צריך לומר, הבחירה במסלול זה היא הרבה פעמים עניין כלכלי, אך מעבר לזה הרבה פעמים זה עניין של צורך, כלומר, אין סיבה לקנות רכב ולהחזיק בו ולכן אפשר להסתפק בהשכרת רכב מסחרי לתקופה מסוימת.

האם משתלם לנו לשכור רכב מסחרי

כשאנחנו מחליטים לחפש רכבים מסחריים לשימוש עסקי, הרי סביר להניח שאנחנו עושים זאת מתוך הבנה שהרכב ישרת אותנו זמן רב לצרכים מקצועיים, ובלעדיו לא נוכל לבצע פעולות שונות, כמו אלה שציינו קודם לכן.

העניין הוא, שבמקרים רבים מדובר על תקופת זמן מסוימת בה אנחנו נדרשים להשתמש ברכב ולא באופן קבוע. למשל, אם אנחנו נמצאים במצב בו רכב אחר שלנו מקולקל וייקח לנו זמן עד שנקנה רכב חלופי, או במקרה שלקחנו על עצמנו פרויקט שמחייב אותנו שימוש ברכב מסחרי, או אם אנחנו נדרשים להסיע עובדים למקום מסוים למשך תקופה, אז נידרש להשתמש ברכב שכור, אף על פי שלא תמיד יהיה צורך בכך.

לכן, הפתרון הטוב ביותר במקרים אלה הוא להשכיר רכב ולא לרכוש רכב חדש. אומנם אנחנו נצטרך לשלם על הרכב עבור תקופה זו, אך ייתכן מאוד שמבחינה כלכלית, דווקא החזקת רכב שכור יהיה הרבה יותר זול מבחינתנו, בוודאי אם חושבים על כך, שאין צורך להתעסק בכל מה שקשור לטיפולים, החלפת רכיבים או כל דבר אחר שקשור לתפקוד הרכב.