רכבים מסחריים יד שנייה – האם משתלם לנו לרכוש רכב יד שנייה

CV

הרבה פעמים עולה אצלנו השאלה, כשאנחנו רוצים לרכוש רכב, האם משתלם לנו לקנות רכב חדש או שמא אנחנו יכולים להסתפק ברכישת רכב משומש. שאלה זו היא מן הסתם בעלת משמעות כלכלית, אך יש לה גם משמעויות אחרות, לא פחות חשובות.

צריך לומר, רכישת רכב חדש זה לא עניין של מה בכך, בין אם מדובר ברכב חדש ובין אם מדובר ברכב משומש, סביר להניח שאנחנו נרצה לעשות בו שימוש לאורך מספר שנים ועל כן, אנחנו צריכים להשקיע מחשבה בשאלה, האם אנחנו רוצים לרכוש רכב חדש, בערך הגבוה, האמיתי של הרכב, או שמא אנחנו בוחרים להשקיע מעט פחות, בידיעה ברורה שאנחנו נקבל רכב שיש בו בלאי מסוים, רכב אשר עבר קילומטרז' מסוים וייתכן מאוד שמצבו לא יפאשר לנו להשתמש בו לאורך שנים רבות, ונידרש להחליף אותו אחרי זמן מה.

שאלה זו עולה לא רק בקרב לקוחות פרטיים, אלא אדרבא היא עולה בקרב בעלי מקצוע, בעלי עסקים שזקוקים לרכב מסחרי. היא עולה אצלם לא פעם, בגלל ההבנה שיש משמעות לרכישת רכבים מסחריים יד שנייה, בין אם זה מבחינה כלכלית ובין אם זה מבחינות אחרות.

כשאדם פרטי רוכש רכב יד שנייה, המשמעות היא שהוא ישתמש בו לצרכי נסיעות, הסעות, טיולים וכדומה, אין לכך בהכרח משמעות כלכלית רחבה. לעומת זאת, כאשר בעל מקצוע רוכש רכב מסחרי ועוד יד שנייה, זה יכול להשפיע עליו מבחינה כלכלית, לא רק בכל מה שקשור להוצאות אלא גם בכל מה שקשור להכנסות, כלומר, אם הרכב לא יעבוד כמו שצריך, אם הוא יתקע או כל דבר אחר, מה שיכול לקרות ברכב משומש, הרי שהוא עלול להתמודד עם אובדן הכנסות.

מצד שני, סביר להניח שהוא יעשה גם את החשבון, האם מבחינה עסקית, מבחינה כלכלית, האם ביחס לסוג העסק שלו ולאופי ההכנסות שעומדות לרשותו, אכן משתלם לו לבצע רכישה של רכב חדש לגמרי. במיוחד אם מכניסים למשוואה את הנתון, מה יעשה עם הרכב בעוד מספר שנים, כשיצטרך או ירצה להחליף אותו.

מדוע רכישת רכב מסחרי יד שנייה היא משתלמת

יש כמה סיבות מדוע רכישת רכב כזה הוא משתלם.

ראשית, מבחינה כלכלית זה משתלם. הרבה יותר זול לרכוש רכב יד שנייה מאשר יד ראשונה, ייתכן מאוד שגם מבחינה כלכלית זה ישתלם לנו ביחס לתנאים שעומדים לרשותנו מבחינת העסק.

שנית, אנחנו יכולים למצוא רכבים יד שנייה בתנאים מאוד טובים, רכבים איכותיים, שיכולים להחזיק מעמד שנים רבות. יש לא מעט בעלי רכבים כאלה, שלא עשו איתם קילומטרז' משמעותי, ולכן גם אין בלאי לרכב כזה.

שלישית, מבחינת הצרכים שלנו, לא בטוח שאנחנו צריכים משהו מעבר לזה, בסופו של דבר.