עורך דין עבירות סייבר – מה זה אומר ולמה אנחנו זקוקים לעורך דין במקרים כאלה?

internet-1862312_640

עולם האינטרנט הביא לנו, כידוע, לא מעט דברים טובים מהם אנחנו נהנים מדי יום. אך יחד עם זאת, הוא גם הביא עמו סוג כמעט חדש של עבירות פליליות, או יותר נכון לומר הוא שכלל ושדרג עבירות מסוימות, שקודם לכן היו מזעריות או רק מעטי מעט ידעו כיצד לבצע אותן והיו מעט מאוד גורמים, בעיקרון שיכלו להיפגע מהם. עולם האינטרנט יצר קרקע פורייה שלא היתה קיימת קודם לכן, עבור עבריינים מסוג חדש. 

הכוונה כמובן לעבירות סייבר, תחום שאנחנו עדיין לא בהכרח יודעים כיצד להתגונן בפניו במאה אחוז, אנחנו גם לא יודעים לומר בוודאות מה אפשרי ומה לא. מה שברור הוא, שיש לא מעט אנשים שמנצלים זאת לרעה ומבצעים עבירות מאוד קשות שפוגעות ביחידים, בקבוצות, גופים,ארגונים, מדינות ועוד. 

עבירות סייבר הן עבירות שקשורות לעולם האינטרנט, בין אם זה אומר פריצה למחשבים, גניבת מידע, שיבוש מידע קיים, הטמנת וירוסים ותוכנות רוגלות ועוד. מדובר על מגוון רחב של עבירות שכל אחד שמחובר לרשת, בין אם זה דרך מחשב, טאבלט או מכשיר סלולר, יכול להיפגע מהן. כל מי שמבצע עבירות כאלה, מן הסתם, זקוק לשירותיו של עורך דין עבירות סייבר שיגן עליו בבית המשפט ובכלל. 

צריך להבין את המשמעות של עבירות מסוג זה. נניח ואנחנו לקוחות של בנק אשר עברייני סייבר תקפו אותו. זה יכול להגיע לממדים כאלה שהם הוציאו את הכסף מהחשבון שלנו, זה יכול להגיע לממדים של שינוי נתונים, גניבת מידע אישי שישמש אותם לצרכים שונים ועוד. יש כמובן עוד אלפי דוגמאות כיצד עבירות סייבר יכולות להשפיע על החיים שלנו. 

כיצד עורך דין יכול לעזור

חשוב לומר, עורך דין עבירות סייבר יכול לעזור לשני הצדדים. מצד אחד, הוא יכול להגן על עבריינים בבית משפט, עבריינים שחשודים בביצוע עבירות כאלה ואחרות. מצד שני, הוא יכול לייצג לקוחות שנפגעו, בין אם זה מול חברות ביטוח או בתביעות אחרות, כולל תביעות אזרחיות נגד עברייני סייבר. 

בעיקרון, בדרך כלל עורכי דין שמתמחים בדיני אינטרנט בהיבטים שונים, ייצגו את החשודים בביצוע העבירה וינסו להוכיח שהם לא ביצעו אותה. לשם כך הם ישתמשו, במומחים מתחום האינטרנט והמחשבים, בין אם זה בשביל להוכיח שהם לא אלה שפרצו, שאם הפריצה היתה מן המחשב שלהם, זה לא אומר שהם אלה שביצעו אותה או אפילו השתמשו במידע שנלקח. 

לפני סיום חשוב להבהיר, מאוד קשה להוכיח עבירת סייבר, מאוד קשה לאתר אותה ולא פחות מזה, קשה להוכיח מי ביצע אותה. מצד שני, ברגע שמוכיחים, מאוד קשה להפריך את זה, בין היתר בגלל שיש עקבות דיגיטליות ברשת שיכולות להוביל אל החשודים.